topbella

Monday, April 18, 2011

<< kenapa perempuan masih single >>

:: kenape ek pompuan masih single??meh sni nk huraikan skit2...jum baca ::

Paras rupa - Memang tidak dinafikan paras rupa memang perkara yang penting. Kebanyakkan lelaki akan melihat paras rupa terlebih dahulu. Sekiranya perempuan itu mempunyai paras rupa yang menawan dan menarik, takkan tiada lelaki yang terpikatkan? Jangan sesekali anda merasakan anda tidak cantik, semua orang cantik. Semua orang ada kelebihan dan kekurangan dia. Ingat, setiap kita adalah unik!
Penampilan diri - Even paras rupa menjadi point utama bagi seseorang lelaki, penampilan diri turut memainkan peranan yang penting. Sekiranya anda mempunyai paras rupa yang menarik tetapi memakai pakaian yang selekeh, pakai baju macam sekadar ada je, siapa la yang akan tertarik untuk berkenalan lebih rapat dengan awak. Jaga penampilan anda dengan memakai pakaian yang bersesuaian mengikut keadaan dan suasana. Tunjukkan yang awak ini feminin.
tutur bahasa dan adab sopan - Ni lagi satu pointnya. Perempuan timur terkenal dengan adab sopan dan tutur bahasanya. Tetapi ada juga yang tidak sebegini. Ada perempuan yang main cakap lepas sahaja seperti lelaki pula lagaknya. Mana lelaki yang tak terkejut kalau perempuan cakap perkara-perkara yang tak sepatutnya. Sudah tentu ianya akan menurunkan saham perempuan itu. Lagipun, kan manis dan ayu kalau perempuan menjaga tutur kata dan adab sopan. Ayu, ayu gitu. Mesti ada yang terpikat nanti. ;))
Tidak yakin pada diri sendiri - Perempuan yang masih single sampai sekarang ini selalunya mereka tidak yakin pada diri sendiri. Mereka rasakan mereka tidak layak untuk lelaki itu. Mereka fikirkan tiada siapa yang nak kan mereka. Siapa kata? Setiap seorang telah dijadikan berpasang-pasangan. Cuma cepat dan lambat je. Yang penting kena yakin pada diri sendiri. Even sebagaimana besarnya badan seseorang perempuan itu, tidak bermaksud dia tidak akan berkahwin. Even sebagaimana kurangnya anggota badan dia, tidak bermaksud tiada jodoh bagi dirinya. Yakinlah pada diri sendiri kerana anda merupakan seorang yang hebat.
Serik untuk berkapel - Mungkin pengalaman silam telah menyebabkan anda serik untuk bercinta. Serik untuk mempunyai pasangan di usia sekarang ini. Memang tak dinafikan, pengalaman putus cinta merupakan pengalaman yang memedihkan. Tiada siapa yang akan berasa gembira bila dia ditinggalkan oleh kekasih yang disayang setiap masa. Untuk itu, anda perlu mengumpul semula semangat anda. Jangan ingat, anda telah putus cinta bermakna tiada hari esok untuk anda. Pupuk semangat dan kuatkan motivasi diri anda....

Diharapkan dengan tips-tips di atas dapat membantu anda sedikit sebanyak dalam mengetahui bagaimana untuk keluar dari persoalan ini. Dan sekiranya anda mempunyai pendapat yang lain, anda boleh kongsikan bersama kami semua di ruangan komen di bawah. Semoga anda mendapat seorang jejaka yang dapat menyayangi dan menjaga anda sehingga ke hujung hayat. :x


www.tentangcinta.com

~~ehem2...ade cerita baru ke??heh heh ~~

selamat dah kakak aku kawen...alhamdulilah..
bismilah..hee..lame siot aku xsinggah kat sni,,ntah ape da jadi ngn blog aku..wat je reti...updated??sikit pnye mls..hakhak...nak kongsi mcm2 crita,,tp xtaw la nk mula dr mane??kang jadi rojak plak blog aku ni..ape2 pon..aku ucap syukur la kat ALLAH..sbb??kakak ku yg tersayang da slmt jadi isteri org yg sah..lpas da mc2 sgt dugaan utk die..lastly...die dah bhgia skg...n yg paling2 aku hapy...die da preggy!!yehaaa!!!




comei kan pic ni??hehe...utk kakak ku tersayang..kakak dunia akhirat!!
















~~next story..~~
plzzz be a good n honest frenzz...to all my frenz..u ollss will b my frenz until the end!!
Once a backstabber always a backstabber!.~~ko xlyk jadi kwn aku...n aku hnya kwn ngan org yg jujur bkwn ngan aku...harap maklum..peace!!paham x mksud ni??ape makne ea sahabat??kawan???teman??dtg kat aku ngaku sahabat sejati...tp tikam aku btubi2..xde prasaan ke manusia mcm ni??nk aku tikam plak ke??tp aku xpakai piso...pakai kayu...lambek skit mati...haha...but sorry..in not that type of person oke!aku iklas kwn dgn org yg iklas kwn ngn aku...cari la kwn yg btol2 kwn..bukan time sonang yo ado...tome susah??muko pon xnampak haa....tereyak la hang sorg2...baru A centu kan??

Monday, January 10, 2011

**da lame ni ha xsinggah n updated blog saye...ngeee**

mule kan sume dgn bismilah..lame da aku xsinggah n updated blog aku ni..da bsarang2 da ni ha..hehe..2010 pon da berlalu da..skg da msuk 2011..ermm..bnyk kenangan n pegalaman yg mengajar aku erti kehidupan..tp rasenye bnyk yg pahit2 dr yg manis..mudah2 han..thn 2011 ni akan bg aku 1001 makne yg mendalam dlm hdup aku..thn 2011 ni gak..aku nak cube la dpt cinta yg sejati..(cinta lagi??) haha..insyaAllah..dgn doa n semangat yg aku dpt dr fmly n kwn2 yg setia kat sisi..mudah2 han ade la sinar bhgia nnti..aminn...(dah ade kot)hehe..ade jdoh..ade la ye cik alynsyg..ngee..yg aku sgt2 xsaba skg ni..nk tggu WEDDING kakak KESAYANGAN aku bulan 3..xlame dah wehh!!!hoho..ape la agak2 nye nk jadik kan??almaklumlah..kenduri pertame utk fmly aku..harus n pasti sgt meriah nnti!!sungguh la xsabar!!huihui..ijo ijo ijo..mate aku ijo je skg ni..carik brg2 pun sume ijo..ngeh2!!

Monday, November 22, 2010

.::aku suke status ni::.

~**butuhh!!!xpdan ngn ank..pasang qamay2 pastu nk salah kn aku lak ank xbhagiaa...len kli klu xqeti jga bf jngan nk salah kn owng len nahhh!!!klu nk ftnah owng pon bg bqakai skit..gna pala otak bkn pala lutot!!!klu dah jmpa kebenaran jngan mai sujud kt aku lak!!!**~

 

**aku pun xtaw asal ntah aku suke status ni..aku copy dr fb sumone..hehe..tp aku memang suke la..asal ntah..haha..(nada gelak jht)..tu la..len kali..kalo nk pasang ramai2..pandai2 la simpan kankan..ni kan da kantoi..pastu nk slhkan org lain..ape daaa..n kalo rase diri tu xleh nk setia..xyah ade comitment ngn sapo2..ha..kan sonang tuh..kwn je ngn sapo yg ko nak..kalo ade yg ajak nk serius..ko ckp ceni.."maaf..saye lom sedia nk setia" hakhakhak!!pade yg bace ni..renung2kanlah..selamat setia..hiiii**

Sunday, October 24, 2010

~~cinta kontrak~~

~~cinta kontrak??ade sorang ni..bercakap pasal cinta kontrak??paham..tp wat2 xpaham..mcm mane??kontrak start dr skg smp bulan 12..kalo sumenye oke..teruskan dengan merisik, meminang dan pk kan pasal kawin??boleh ke??ade ke perasaan syg akan timbul dgn cinta kontrak ni??nk selalu bersame..n sentiase disisi..supaye perasaan syg tu timbul..boley ke??dlm mase kontrak ni..nk kua ngn sape..nk wat ape..boleh..xnak kongkong sesame sendri..urmm..myb yg bckp pasal ni da mls nk carik yg sesuai kot or die memang nk uji diri sendri..tp boley ke??risiko??ade pro n contra sume ni..tp??bnyk nye tp??ape kebaikan n keburukan??fikir je la dulu ka..xpe..smp bulan 12..walaupun suntuk mase tu..still boley fikir..smoge kputusan yg dibuat..terbaik utk diri masing2..aminnn~~

Thursday, October 21, 2010

Tuesday, October 19, 2010

~~sweet sgt~~

Kehadapan my future wife(s)

I menulis article ini bukan lah kerana di cabar oleh seorang member yang ingin melihat keromantikan I. Tapi.. err.. I ...menulis ini adalah kerana kehendak I. So, sila baca entri ni perlahan-lahan. Tak perlu laju-laju.

So, wahai my future wife(s)

I don't know who the hell are you and I have no idea where you are right now. But one day, bila kita dah berjumpa, I harap you mampu terima I seadanya seperti mana I akan terima you dan diri you sebenarnya. Lagi pun, I tahu yang you ni memang comel. Dan baik. Dan rajin. Dan alim. Dan cun.

I berharap bila I check facebook you nanti, you tidak letak banyak gambar you yang daring-daring kat facebook. Sebab, setahu I, kalau perempuan tu comel, mesti nak tunjukkan ke seluruh dunia. Macam lah dia sorang je yang comel. I comel tak ada pun letak gambar kat facebook tunjuk ke seluruh dunia. Boleh je hidup. Ehem.

Serta, gambar di facebook tu, jangan lah nak dedah sana dedah sini. Malu I. You pun tau kan, perempuan ni ibarat cokelat Ferrero Rocher. Bila berbalut dengan pembalut, even cokelat tu jatuh kelantai pun orang still nak. Tapi kalau dah tak berbalut, bila jatuh ke lantai, semua buat dono. Ada tu, kalau boleh, ada yang nak pijak lagi. You pun tak nak kena pijak kan?

Lagi pun, you tahu, tak ada lelaki di dunia ni yang nak kahwin dengan perempuan yang seksi meksi.

My future wife(s),

I tak tahu pasal masa depan I. I tak tahu berapa banyak duit yang I akan ada. So, dengan kata lain, I mungkin tak akan mampu kasi rumah 10 tingkat kat you. I juga mungkin tak mampu kasi you 10 emas intan berlian. Harap you tak kisah dengan diri I yang tak beharta ni. Tapi kalau setakat kasi you 20 hingga 30 anak tu, I okay je. Dalam tiga tahun, kita mungkin akan ada 2 anak. Tapi tu tak termasuk yang kembar tau.

Bila kita ada rumah nanti, I tak kisah kalau you nak bekerja. Tapi lagi bagus kalau you duduk je rumah jaga I. I bukan mintak di layan bagai raja. Tapi kalau I balik dari kerja tu, apa salahnya tanggalkan stokin I, urut bahu I, sediakan minum-minum I. Tapi kalau you tak nak buat, tak apa. I boleh tambah lagi 1 (cukup 2). Lagi pun, bila I tambah lagi 1, kurang la sikit beban you. See? I memang prihatin.

Hmm. You tau, I tak mengharapkan yang you adalah gadis lemah lembut dan ikut semua kata I. Kalau you boyish sikit pun apa salahnya. Aggressive itu menarik. Kalau boleh, lebihkan kat bahagian mengada-ngada dan keras kepala you tu. I suka. Senang la I nak ajak bergaduh kalau macam tu. Sebab kalau di ikutkan, I tak suka perempuan yang lemah lembut sangat. Nanti tak meriah rumah tangga. So kalau skali skala bergaduh, best juga kan? Lagi pun, kita gaduh siang-siang je, bila dah nampak katil di malam Jumaat, kita berbaik lah. Tambahan pula, bagi kita, setiap malam kan malam Jumaat.

My future wife (s),

You, I harap you reti memasak. You mesti reti memasak. Apa? Tak salah kalau perempuan tak reti masak? Ya. Memang tak salah. I tak kata pun salah. Tapi jangan salahkan I kalau I tambah lagi 1 isteri (cukup 3) sebab yang satu dan dua tak reti masak nak buat macam mana kan? Okay tak-tak. I tak nak bini 2,3,4. Banyak sangat. bukan tak mampu. Tapi... Ehem.

Actually, I bukan mintak you masak macam makan kat hotel. Asalkan you reti masak yang simple-simple sudah lah. You tau, air tangan masakan isteri lah yang buat si suami setia. Lagi pun, tak akan setiap hari kita nak makan kat restoran kan? Kalau setiap hari makan kat restoran, baik I kahwin je dengan mak cik tukang masak tu. Ye tak? You pun tak nak kan I tambah lagi satu (cukup 4) kan?

I harap you reti jaga diri sebelum jumpa I. Kalau boleh, jangan couple banyak-banyak. Tak pernah couple lagi bagus. Tapi kalau dah couple tu, jangan buat yang bukan-bukan dengan boyfriend you. Bila dating tu, jangan nak mengada-ngada keluar berdua. Boyfriend you tu bukan boleh percaya sangat. Kebanyakkanya adalah buaya. Sebab kalau dah lelaki, mesti bermulut manis. Boys, their mouth is bull****. So, don't trust them.

Akhir kata dari I, bila kita kahwin nanti, you masak, I makan. I imam, you makmum. I baca doa, you aminkan. You merajuk, I pujuk. Perfect, kan? So cepat lah cari I. I takut lah nak cari 'you'. Takut tersalah pilih perempuan lain. You pun mesti tak nak jadi isteri ke dua I kan.

About Me

My photo
alor setar, Malaysia
very2 simple person.. sape yg knal aku taw la yeeee ~mudah tersentuh dgn crita2 sedih.. ~mudah menyayangi & sgt suka disayangi ~kuat mkn...haha...gemok!!